mörkeret kommer, reflexerna fram

Det blev en barbacka tur i mörkret idag, så det var bara fram med reflexerna.
Red på hack idag eftersom jag inte skulle ställa så mycket krav på henne. Ska nog rida med hack minst 3 gånger i veckan så hennes mungipor får ''vila'' lite eftersom hon är så känslig. Men jag dränker verkligen henne med Noni i munnen så det ska försvinna + att det mjukar upp innan man ska rida :)
Hoppträning i morgon får hoppas att det går bättre än förra gången. Ska ta med mig gramanen så hon får arbeta lite.




Lägg en kommentar här
Postat av: Anonym

Ett tips jag skulle rekumendera om mot hästens munsår är en slags tape som man sätter på bettet. Tror att det heter "latex tape" eller något sådant.

2009-09-17 @ 16:07:51
Postat av: Stina Petersson

Tack för tipset men jag tro inte att det är de bettet som jag använder mest som orsakar munsår utan jag tror det är något hon har i sig för vissa hästar har ju munsår en viss tid och jag tro hon är en sån men ska testa den på ett annat bett jag har som har lite skarpa kanter :)

2009-09-18 @ 08:22:02
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gör det! Latex bandage heter de! :)

2009-09-18 @ 08:33:16
Postat av: Stina Petersson

Okej ska se om det går att hitta i någon häst butik :)

2009-09-18 @ 08:34:30
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Flädie tror jag har

2009-09-18 @ 17:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0