Dålig uppdatering, sorry(långt inlägg)

Förlåt mina bloggläsare för min jätte dåliga uppdatering ,em jag har haft lite bloggtorka och inte veta riktigt vad jag ska skriva om och hur jag kan få flera läsare. Men jag kom på tre saker som jag kan göra:

+ Lägga in mycket bilder, det är ju mycket roligare att läsa ett inlägg med bilder
+ Uppdatera minst tre gånger om dagen, om jag hinner med
+ Skriva om olika tävlingsplatser jag har varit på och vad jag tycker om dom


Men jag kan ju börja med att berätta om ett litet projekt som har startat här hemma. En ny sadelkammare !!!
Allting ska flyttas ifrån där det är nu ill ett rum där vi har fodert så vi kan låsa in det. Men det vi måste göra är att flytta ut alla färgburkar som står på hyllan, allt foder och en jätte olijetank. Det kommer minst ta en hel dag, men när det är gjort så är det bara att sopa ut allt och riva ner dom gamla hyllorna och bygga upp nya, markera ut var sadelhängarna, tränshängarna och krockarna ska vara.
Sedan är det bara att sätta upp allt och in med alla sakerna där. Sen måste vi köpa två nya fodertunnor så inte lucernaet stå i sin påse för det älskar mössen.
Tanken är ju att vi ska kunna ha alla täcken och all schabrak där ute i ordning så är det lättare att ha koll på det.

Sen i satllet ska jag försöka hitta sådana täckesgaljar så pappa kan göra sånna för det är han bästa på. Så ska vi ha några hängare i stallet så håller sig täckena rena och fina.


Så här kommer det förhoppningsvis se ut :) Dom två tavlorna är prisskåp.


Kan ju också berätta att igår red jag min sista tävling för året, för nu ska iris snart gå på vinter vila.
Hästen var helt underbar och gjorde en snygg och felfri runda. Enligt mamma hade jag inte ridigt så bra sen i sommras och man kan ju undra vad det beror på....
Men är helt nöjd :) Och nästa år är det egen träning, alltså ska träna egna övningar för mamma så ska vi se hur det går. Sen är det tänkt att jag ska försöka komma med i Sveland cup och Lamicell cup :)
Det var allt för mig så länge :)
























Lägg en kommentar här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0