så då börjar vi om igen

Maxen har åkt hem nu, han åkte med Stina Lilje i fredags upp till Örebro där matte väntade på honom. Så nu är det bara 5 hästar på gården. Kommer Sakna honom men jag har gjort mitt jobb med honom och dessutom är han för liten för mig (hoppade jag över 1 m medhonom och hade normala stigbyglar så slog jag i hinder, bommen alltså), så nu under sommaren blir det hård träning för Iris, och väldigt mycket bomövningar för hennes del, för mitt mål att rida 1,20 nu i höst ska nås.
Nu kommer jag rida henne på gagbett med delta och vanligt tjockt tränsbett när jag tränar dressyr. Kommer träna dressyr minst 1 gång i veckan för tränare och hoppa en gång i veckan och bomövningar 3 dagar och uteritt 2 dagar.


Max & Jag på våran sista dressyrtävling var riktigt nörjd med honom den dagen.
Om ni inte visste så är den gråa kavajen den jag hade när jag tävla min gamla dressyrhäst, så hade på mig den kavajen som en liten tur kavaj, vidskeplig(stavas?) men tror att min gamla stil sitter kvar i den

Lägg en kommentar här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0