Markarbete med Iris

Var i ridhuset igår med lilla Iris och red lite markarbete och det vara faktiskt kul att rida den hästen igår för att hon jobbade verkligen och nu vet jag hr jag ska göra för att hon inte ska bli hård i sin vänstersida.
Jag började först med att jobba på åttvolt och ställde henne över mycket för annars så lossnar hon inte. Sen gick jag över till att göra öppor och slutor i båda varven.
Sen när jag kände att hon var loss så hoppade jag det första övningen (den längst till vänster som jag har ritat upp). Fast tänker att bommarna är på andra sidan så att jag kommer i vänster varv. Målet med denna övningen är att hon ska ha ett jämt och bra tempo igenom hela övningen och det hade hon.
Sedan gick jag över till den andra övning som jag gjorde i höger varv. Eftersom hon har det lite svårt med sin balans i höger varv så lägger jag bara ut en bom som ska hjälpa henne att komma rätt och räkt på stutsen. Och samma sak där hon skötte sig jätte bra.


Det jag behöer träna på är att jag måste få henne mer tillbaka, inte i tempot utan att som ska sätta under sig mer så hennes balans blir bättre och att hon slipper springa i väg.

Lägg en kommentar här
Postat av: Jonna

Vad kul med fler hästbloggar!!:D

2010-02-16 @ 12:33:59
URL: http://bjornell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0