Dissar

Pessoabett borde förbjudas att användas av ponnyryttare under 16 år.
Jag har alrig sett så mycket användning av pessoa på yngre ponnyryttare. Kollar man på dom äldre så använder dom flesta vanligt tränsbett eller pelham om deras häst är stark men dom vet ju vad den ger för inverkan men det gör inte en tio elva åring.
Jag har själv ridigt på pessoa och tycker den disskutionen med att det är farligt är så tramsig. Har du ett tvådelat pessoa tycker den inte i gummen och trivs hästen på det så är det inget fel med att använda det bara man vet vad det gör. och har föreffekt.
HANDEN GÖR BETTET!

Vad tycker ni?

Diss 2

Varför har man börjat peka ut med knäna nu för tiden? Är det en ny trend eller? :P
gjorde man så när jag red ponny så fick man ju nästan stryck av ridläraren, det var en dödssynd att göra så för att man stör hästen väldigt mycket. ser jätte dumt och kontigt ut enligt mig
(Ryttaren har inget med texten att göra, tog bara en bilda och klippte till)

Vad tycker ni? Ser ni mycket sånt här?

Lägg en kommentar här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0