film på Max


Lägg en kommentar här
Postat av: Klara

Hej! Såg att du kommenterat om reklam, och det är ju aldrig fel! :)



Här finns en länk, men du får gärna höra av dig igen! Skitsöt häst du har också! :D



http://klaraskrabater.blogg.se/images/2010/ikon_70620361.jpg

2010-02-18 @ 15:45:21
URL: http://klaraskrabater.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har lite önskemål om sakaer jag vill veta! :) Berätta lite om hästerna du ridit som betytt/betyder mest för dig. Och berätta om Max och iris stam. Hur höga är de och visa gärna bilder/filmer på deras släktingar/föräldrar?

2010-02-18 @ 21:33:11
Postat av: matte till Max

Oj! Här har det verkligen gått framåt måste jag säga. Värst vad ni har jobbat på bra! Han ser väldigt väldigt fin ut i kroppen och ser ut att både må bra och trivas, vilket är härligt att se.



Ang hans rörelsemönster så är han fortfarande stel innan han är uppvärmd, går kort bak och ser lite trippig ut i steget. Men nu ser det mer liksidigt ut än att det bara är vä bak. Styrkan har du fått upp bra. Skulle gärna önska lite mer framåtdriv för att se hur han tacklar det. När han är varmare och kommit i gång så märks rörelsestörningen inte mer än att han inte tar ut stegen bak fullt ut. Kämpa på med bomövningarna där det är låååångt mellan bommarna, så tror jag att det släpper rätt så fort. Mycket fokus på motorn där bak :)



Om jag fick önska så skulle jag väldigt gärna vilja att du red dressyr i ridhuset med det vanliga dressyrbettet så att det inte blir för skarpt.



Jag är grymt nöjd med vad du hunnit åstadkomma med min skrutt. Du gör ett mycket bra jobb. Ser redan fram emot nästa film. Kanske lite bommar och gymnastikskutt? :)

2010-02-20 @ 17:48:05
Postat av: Stina

sv: till pernilla

Jag har testade dressyr sadlen lite igår på han och den satt jätt bra den klämde inte någonstans och jag satt och kände efter hela tiden om han spände sig eller kortade steget men han gjorde helt tvärt om. Han fick ett längre och jämnare steg och jobbade på fint den lilla stunden jag red :)

2010-02-21 @ 09:40:23
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja, dressyr på tränsbett funkar nog bättre än på pelham, han viker mest in näsa nu o går bakom hand.. Och mer framåt så så ser det fint ut :)

2010-02-21 @ 11:24:05
Postat av: b e a n y b e r g

söt häst :D

2010-02-22 @ 20:48:52
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/
Postat av: matte till Max

Låter toppen Stina.



Nästa film innehåller kanske både dressyrsadel, dressyrträns med 3-delat bett och lite frammåtdriv (bommar)?



:)

2010-02-22 @ 20:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0