morgontur

Tog en morgon tur med lilla Iris idag :)
Red utan förbygel och martingal för första gången på länge bara för att se hur hon reagerar för precis i början fick hon typ damp och drog upp huvudet. För min häst kan man verkligen inte kalla dum för hon är jävligt smart. Hon är faktiskt den enda hästen som jag har suttigt på som märker skillnade på utrustningen man har på henne.
Men hon var faktiskt ski fin och inte alls bråkig och kände att jag riktigt fick rida utan att bråka så mycket som jag fick i början.
Och ett typs til er andra som har lite stressiga hästar eller hästar som lätt blir sura eller envisa när dom inte kan, så spel då lugn musik för dom när ni rider, typ ballader eller klassisk musik. För min lilla pirris älskar det och jag spelar låten When you belive ( sång ifrån prinsen av egypten ) och hon blir verkligen sten cool och går i takt. Och man blir sjävl lugn. Så om hästen börjar bråka sjung själv med lungt i sången och bara fortsätt utan att bli arg så kommer problemet lösa sig fortare. Det kanske låter töntigt men det funkar för mig :)






Agria schabrak och mössa på som alltid :) ÄLSKAR DE :)




Lägg en kommentar här
Postat av: Louise

my heart will go on och andra ballader går åsså bra för kig haha :)

2009-09-21 @ 20:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0