Vilken häst jag har

Red Iris idag istället lite ute på fältet och hon gick super. Började med att göra lite öppnor och slutor i traven och en väldigt massa halter och ryggningar så hon är sysselsatt. Sedan när vi kom in i galoppen (vänster) så gör hon en korrekt fattning utan att dra upp huvudet eller skujta vi väg. Så jag bara ''Oj, vad hände?!'', berömmde henne och sedan gjorde ne fattning till och hon gjorde exakt lika dant. Satt och samla henne väldigt mycket och fick henne till och med att göra en sluta i galopp utan några ryck med huvudet. Men sedan i höger galopp (den svåra galoppen) så var det väldigt mycket halter och inte så mycket avslappning där inte. Så red runt på en volt och satt helt stilla och försökte driva henne till handen så jag fick ett sug i bettet och det gick tillslut. Målet med höger galoppen för henne är att få den lugn och stabil öven om intehuvudet ä nere.
Så är väldigt nöjd med hästen idag :)




Mitt lilla galna röda sto








Lägg en kommentar här
Postat av: Moa

I know the feeling :-) Det är så härligt när allt bara funkar!

2009-11-26 @ 22:45:49
URL: http://moastraning.blogg.se/
Postat av: Stina Petersson

Ja, speciellt när man har ett rött litet sto med mycket egen vilja :P

2009-11-28 @ 11:19:17
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0