Vilken dag !

Herre gud vilken dag ! Det bara regnar och blåser hela tiden. Iris har fått vila idag då hon tävlade igår och pågrund av det dåliga vädert. Ska gå ner och fixa mina naglar klart och mitt hår.

Tänkte svara på dessa tre frågorna.

1. Vilket lag vann ?
Svar: Vellinge HF

2. Förtjänade dom att vinna ?
Svar: Nej, verkligen inte. Vellinge förtjänade inte ensa att vara md i finalen då dom bara hade 14 poäng och det räker inte till att vara med med eftersom dom är håller i tävlingen så får dom vara med dessutom var det deras tränare som hade byggt banan och det var nya lagmedlemr. Så nj jag tyckte inte att dom förtjänade att vinna.

3. Om du skulle sälja ris nu, hur mycket skulle du sälja henne för ?
Svar: Jag kommer aldrig att sälja den hästen för hon har en sådan otrolig personlighet och är väldigt svår riden. Om jag skulle vara tvungen att sälja henne hade jag sålt henne för minst 80,000:-. Varför undar du ?

Lägg en kommentar här
Postat av: Anonym

vadå nya lagmedlemmar? :S

2009-11-03 @ 17:00:59
Postat av: Stina Petersson

Man kan toppa sitt lag genom att sätta in en eller två nya medlemar. Vilket tyvärr är tillåtet

2009-11-03 @ 21:39:01
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alla som anmäler sig från sin klubb har givetvis chansen att vara med i laget. Sen att ni inte hade fler är ju inte andras fel :)

2009-11-03 @ 22:10:38
Postat av: Anonym

Vad jag vet så hade Vellinge en gång en reserv som hoppade in, den andra omgången, annars hade de inte fått ihop ett lag. Den första och sista gången var det alltså samma lagmedlemmar. Kan hålla med om att det är lite orättvist att de fick vara med, Men det är de säkert väl medvetna om. Sådana är reglerna=) Nästa år får ni hålla i det. Så har ni också en finalplats, lycka till!

2009-11-04 @ 01:54:10
Postat av: Stina Petersson

Anonym 1:

Man får bara vara fyra i laget och dom har varit tre hela tiden sedan nu i finalen var dom fyra.



Anonym 2:

Det blir inget nästa år för min del då jag ska rida Div I och får inte tävla med hästen i Div II mer heller för jag ska försöka rida 1,25 nästa år.

2009-11-04 @ 08:52:25
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Trelleborg



Emma Jönsson Bounty Hunter 4 58,86

Clara Gustafsson Simonrava 4 55,91

Jacqueline Swärd Tiliano 4 68,21

Petra Missler Camara 0 57,84

2009-11-04 @ 10:11:46
Postat av: Anonym

Lillhagen



Emma Jönsson Bounty Hunter 8 62,82

Kajsa Bergström Niven V 36 76,00

Jacqueline Swärd Tiliano 0 63,15

Petra Missler Camara 0 59,81

2009-11-04 @ 10:13:10
Postat av: Anonym

Vellinge



Jacqueline Swärd Tiliano 0 53,49

Clara Gustafsson Simonrava 0 48,17

Emma Jönsson Bounty Hunter 0 47,72

Petra Missler Camara 0 47,30

2009-11-04 @ 10:14:40
Postat av: Anonym

Så vad menar du med nya medlemmar?

2009-11-04 @ 14:44:06
Postat av: Stina Petersson

Orka bry mig mer om det. Jag tycker vad jag tycker thats it ! Dom kanske inte hade nya medlemar men tycker ändå att det är F-U-S-K

2009-11-04 @ 14:55:37
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dålig förlorare? Då kan du ringa ridsports förbundet och klaga, för det är dom som sätter regler.

2009-11-04 @ 22:38:51
Postat av: Stina Petersson

Min blogg,mitt liv. Jag skriver vad fan jag vill när jag vill. Varför skulle jag ringa till ridsportförbundet? Onödigt.

Jag skriver vad fan jag vill här och om ni inte gillar det så dra.

2009-11-05 @ 10:55:52
Postat av: Ingela

Här handlar det inte om dålig förlorare. Utan orättvisa regler. Det är dom stora klubbarna som har mest favörer. Därför tycker jag att Trunnerups placering är mer värd. Inget ridhus, ingen ridbana.

Men man tar sig till final. Det e stort !!

2009-11-05 @ 11:27:40
Postat av: Anonym

Har aldrig sagt att det exempelvis inte är bra gjort att ta sig till final eller inte, för det är bra om man tar sig till final. Men om man ska hoppa i allsvenskan så skall man inte komma och tycka att reglerna är orättvisa? För deltar man, då får man acceptera reglerna utan att klaga? Om nu den klubben du rider för, varken har ridhus eller paddock, så är det inte vellinges fel, du har valt och rida för den klubben och dom som red för vellinge har valt att rida för den klubben, det är inte ryttarnas fel att dom har det bättre ridmässigt i vellinge..

2009-11-05 @ 13:29:28
Postat av: Ingela

Varför ska man acceptera ??? Regler kan man väl ändra på eller hur ?? Och vem har sagt det är ryttarnas fel... Läs !! Men kvalar man inte ska man inte heller gå till final. Vilken annan sport gör det. Fotboll eller ??

2009-11-05 @ 18:08:47
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Därför man går inte in i en tävling innan man vet vad det är för regler! Och går man med, så är ju reglerna som dom är. Och ska man vara med så kan man inte efteråt komma och skriva massvis om att det var fusk att dom vann, att dom inte förtjänade att vinna osv. För det är indriekt riktat till ryttarna och det är fel! Eftersomdet inte är dom som har satt reglerna. Och om vi nu ska disskutera allt endå så kan man ju börja med att kolla upp all fakta innan man skriver ut ex. att det var nya lag medlemmar, vilket jag vet att det inte var + att jag vet också att 3av dom inte tränar för han som byggde. Det är väldigt onödigt och skriva ut en massa om man inte vet rätt fakta.

2009-11-06 @ 14:51:01
Postat av: Ingela

Jag vet fakta så lägg ner diskussionen...Regler kan ändras.... Det är synd när man inte förstår andemeningen. Jag är vuxen som skriver detta inlägget... Lägg ner och gå in på nån annans blogg är du snäll för du verkar ju ha problem !!

2009-11-06 @ 17:41:17
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/
Postat av: Ingela

Vi vet fakta. Var snäll och gå in på nåns annans blogg o gnäll där. Är vuxen som skriver detta... Jag har varit med ett tag i hästvärlden. Så lägg ner.

2009-11-06 @ 17:44:28
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0