Stina Petersson & Stall LM

Stina Petersson heter jag. Föddes året 1992 på sjukhuset i Trelleborg. Är bosatt på en gård i Vellinge Kommun.
Min familj är mamma Ingela, pappa Jan, brodern Johan och pojkvännen Martin.

Mitt hästintresse startade vid tre års ålder då jag också började rida på VHF. Red hos dom i sju år innan dom bytta ägare. Red då för ridlärsre Anna Fröberg som lärde mig grunderna och då hade jag även en liten medryttar shettis vid namn Boy som lärde mig att sitta rätt i sadlen (kastade annars av en).Började rida på ÖRS och red där i tre år.

Men för att göra en lång historia kort...
2006 Fick jag min första foderhäst, Hilding Hammar även då slutade jag på ridskola. Jag skulle ha Hilding som en hopphäst men märkte att han var mer anpassad för dressyr. Och jag hade så rätt så. Vi sadlade om helt til dressyren och tävlade väldigt mycket. Vi tränade aldrig för någon dressyrtränare men lyckades ändå vinna två klubbmästerskaps klasser och kvala till DM i dressyr. Men tyvärr fick vi inte chansen att vara med då jag skulle lämna tillbaka honom. 
Så jag letade häst i ett halv år och hittade sedan Iris 08. Hon blev min nya tävlings häst och var helt avlad för hoppning och med henne ska jag försöka nå eliten i Sverige.



Lägg en kommentar här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0