DAGENS RIDPASS

Har varit dålig på att uppdatera så uppdaterar nu :)


Tisdag:
Red ut en långrunda mot Annelund så hon fick sträcka på sina ben lite grann. Hon verkar vara helt återställd i sin mun vilket man märker rättså rejält då hon har blivit jätte stark. Men vissa tar det som negativt men inte jag då jag tycker det är jätte posetivt för då börjar hon bli riktigt bra i sin mun efter sårsakdorna.
Hennes galopp kändeas ännu längre än vad den brukar vara då jag släppte henne på fältet och gasade på i full fart :D

Onsdag:
Lite hoppning idag iför lördagens tävling.
Man märkte direkt att hon tyckte det var skit roligt. Hon har ju inte hoppat så jätte mycket under sommare bara någor små skot över någon stock men int mer än så.
Det blev en två kombination att träna på och hon gjorde som vanligt, gick super fint i vänster när det var lågt men rusa i höger som vanligt. Så bad mammsen att höja till 1,15 så hon bromsar upp och då kunde hon lyssna på en i båda varven för då var det roligt tyckte hon.
Hennes höger galopp är lite kniklig men den är på bättrings vägen, vilket är en tumme upp

Torsdag:
Red ut på andra sidan idag ner mot sjön. Tränade lite galopp arbete med henne runt den lilla banan som hans har klippt. Hon gick jätte fint tills hon fick något fnatt och stegade sig så jag trillade av. Vet inte vad som hände men jag tror hon blev rädd för något i vassen antar jag. Men sedan efter att jag hade hoppat upp och mannade på henne så var hon som vanligt igen. Konstiga häst.....

Fredag:
Samma som torsdag. Red ner till sjön igen och gjorde lätt trav och galopp arbete eftersom det ska tävla i morgon. Kändes mycket bätte än vad hon gjorde igår. Inga fnatt eller bus hände. Konstigt...jag fattar inte vad det var som skrämde henne men det lär hon nog inte kunna berätta för mig heller.
Höger galoppen var SUPER idag. Är jätte stolt över min lilla stjärna





Lägg en kommentar här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0