blåsigt värre

snacka om blåsig dag !

hästarna fick nya skor på sig idag men var tvungen att rida Iris ändå eftersom jag inte kunde rida igår. Så tänkte ta mig en tur runt överste men hon bara dummade sig hela vägen så när vi var på den sista biten tvär stannade hon och backade och stega. fattade ingenting. Blev skit förbannad på henne för hon hade ingen anledning i världen att göra så.
Så jag ringde mamma och sa att hästen är knäpp i huvudet så hon körde bort till paddocken och väntade på mig, för detta måste få ett slut.
Kom in i paddocken och drev på henne ordentligt för var riktigt arg på henne. Och vad händer jo hon går JÄTTE fint !
Fattade ingenting, så var där en annan som hoppade så jg tänkte vafan något skutt kan hon ju ta.
Och det gjode jag , styrde upp emot hindret och var beredd på att hon skulle dra iväg. Men inte då....
Gick snyggt och bra på tygel i svängen, trampade under sig upp med huvudet tre steg innan hindret och hoppade upp sig. Jag tappade nästan andan för det var jag inte beredd på.
Så jag ska lägga upp ett nytt schema till henne där jag hoppa minst två gånger i veckan rider ut en och markarbete´två gånger så får vi se vad som händer.


Iris på fältet


















Så här snyggt blev det i sadelkammaren :)




Lägg en kommentar här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0